Jump to content
Controversia
porqueaja

Imagen Del Día

Recommended Posts

Link

El reloj de pulso de mi papá también dice IIII, acá unas hipótesis al respecto.

Salda

Red neck celebrando un gol con las manos de salda abrazando su cuello.

jajajajajaj no que chispa jajajaja nooo me oriné jajajajajajaja

Serendip

Jajajajaja esto se lo tengo que mostrar a alguien que esta pasando por un momento de dudas.

El tipo se hizo la vasectomía hace un año y la mujer salió embarazada hace un par de meses. Pues es posible que suceda, pero obviamente el tiene la duda.

Existe la posibilidad de que el procedimiento no se haya realizado bien creo que es de cerca del 1%, en ese caso creo que el tipo puede demandar a la clínica, pero lo mas probable es que le hayan puesto los cachos!

Redneck

La chispa de Coldim debe haberlo electrocutado para salir con semejantes imbecilidades.

porqueaja
35ajj1d.jpg

Serendip

35ajj1d.jpg

Tronco de empanada.

porqueaja

Hablando de empanadas, el puente que hicieron en la 30 queda así???? 2 carriles de ida y sólo 1 de regreso? o es que van a hacer otro? asumo que sí porque nojodaaaaaaaaa

Serendip

Hablando de empanadas, el puente que hicieron en la 30 queda así???? 2 carriles de ida y sólo 1 de regreso? o es que van a hacer otro? asumo que sí porque nojodaaaaaaaaa

asumes mal, lo van a dejar así.

porqueaja

nojoda no puede ser; oí que iban a hacer otro pero entiendo que va a ser + arriba

la verdad me resisto a creer que eso quede así; qué va a pasar si hay un carro chocado o varado y sólo hay 1 carril??????????

Serendip

Bueno la idea es construir otro puente de iguales características (tres carriles) pero no se ha podido llegar a un acuerdo con los dueños de los predios y hasta el sol de hoy no hay fecha de inicio de obras y ya suena la posibilidad de dejar eso así para evitar generar mas traumatismos en la movilidad.

Y que?

Ayyy Pumpa....

"There is a story that a famous clockmaker had constructed a clock for Louis XIV, king of France. The clockmaker had naturally used IV for four. When the clock was shown to the king, he remarked that IIII should have been used instead of IV. When it was explained to him that IV was correct, he still insisted, so that there was nothing to do but change the clock dial. This introduced the custom of using IIII for four. This is probably only a story, however, as IIII occurs long before the time of Louis XIV. And this same story is also told in connection with other monarchs. There is one reason why IIII is preferable to IV, and it may have caused the change. On the other side of the clock dial the VIII is the heaviest number, consisting of four heavy strokes and one light one, as it is usually made. It would destroy the symmetry to have the IV with only two heavy strokes on the other side. Thus IIII with four heavy strokes is much to be preferred. The change may therefore have been made for reasons of symmetry."

From Time & Timekeepers, W. I. Milham, The Macmillan Company, New York, 1947, p. 196:

"IIII" on clocks [edit]

200px-BadSalzdetfurthBadenburgerStr060529.jpg

magnify-clip.pngA typical clock face with Roman numerals in Bad Salzdetfurth, Germany

200px-Greenwich_clock_1-manipulated.jpg

magnify-clip.pngThe Shepherd gate clock with Roman numbers up to XXIII (and 0), in Greenwich

Clock faces that are labeled using Roman numerals conventionally show IIII for four o'clock and IX for nine o'clock, using the subtractive principle in one case and not the other. There are many suggested explanations for this:

• Many clocks use IIII because that was the tradition established by the earliest surviving clock, the Wells Cathedral clock built between 1386 and 1392. It used IIII because that was the typical method used to denote 4 in contemporary manuscripts (as iiij or iiii). That clock had an asymmetrical 24-hour dial and used Arabic numerals for a minute dial and a moon dial, so theories depending on a symmetrical 12-hour clock face do not apply.[20]
  • Perhaps IV was avoided because IV represented the Roman god Jupiter, whose Latin name, IVPPITER, begins with IV. This suggestion has been attributed to Isaac Asimov.[21]
  • Louis XIV, king of France, who preferred IIII over IV, ordered his clockmakers to produce clocks with IIII and not IV, and thus it has remained.[22]
  • Using standard numerals, two sets of figures would be similar and therefore confusable by children and others unused to reading clockfaces: IV and VI are similar, as are IX and XI. As the first pair are upside down on the face, an additional level of confusion would be introduced—a confusion avoided by using IIII to provide a clear distinction from VI.
  • The four-character form IIII creates a visual symmetry with the VIII on the other side, which the two-character IV would not.
  • With IIII, the number of symbols on the clock totals twenty Is, four Vs, and four Xs,[23] so clock makers need only a single mould with a V, five Is, and an X in order to make the correct number of numerals for their clocks: VIIIIIX. This is cast four times for each clock and the twelve required numerals are separated:
    • V IIII IX
    • VI II IIX
    • VII III X
    • VIII I IX

The IIX and one of the IXs are rotated 180° to form XI and XII. The alternative with IV uses seventeen Is, five Vs, and four Xs, requiring the clock maker to have several different patterns.

• Only the I symbol would be seen in the first four hours of the clock, the V symbol would only appear in the next four hours, and the X symbol only in the last four hours. This would add to the clock's radial symmetry.

• Tome Su -1 3

Galarcio

Jajaja, cual "ayy pumpa"? ahora todos tenian que saber una trivia tan cula?

Y lo peor es que ese es todo el contenido original del post, el resto es un copypaste de wikipedia. Y que man tan experto pues.

Yo apuesto 70 galarciometros que yque no tenia ni idea del IIII tampoco

• Tome Su +1 2

--Yo--
picture%20of%20the%20day.jpg

derkozten

Y lo peor es que ese es todo el contenido original del post, el resto es un copypaste de wikipedia. Y que man tan experto pues.

Mijo, lo del Ph.D. no es gratis.

--Yo--
936397_536495059742747_913409669_n.jpg
  • Tome Su +1 2
  • Tome Su -1 1

Y que?

Hmmm solo que esta sea la primera vez que ud mira un rejoj???

ch1

ahora dira superf ke el en ese avion no se monta porke es gay

• Tome Su +1 2

--Yo--

ahora dira superf ke el en ese avion no se monta porke es gay

:lol: los aviones con siluetas multicolor son antinaturales.

• Tome Su +1 1

--Yo--
942250_446411832109992_298561420_n.jpg
  • Tome Su +1 1
  • Tome Su -1 1

Falcioni

el viejo se seguira montando en avion pero a partir de ahora creo que no se va poder sentar comodo

Falcioni

ahora el viejo dira que el avion no es un @varoncito conceptual@

--Yo--
260368_447631428654699_1245623613_n.jpg

Serendip
dextrofobia.jpg

WHATEVER

dextrofobia.jpg

jajajajajaja. ..

SoyVoland

Exacto, yo por ejemplo había visto varios relojes así y me parecía una estupidez, pero no tenía ni idea del por qué se hacían de esa manera.

¿De qué es esa imagen?